11 Julai 2023 0 204

Cara Menggunakan Pinterest Ads untuk Mencari Produk Dropship yang Menguntungkan dan Menjana £14,000 Keuntungan dalam 14 Hari

 

Apabila menjalankan perniagaan dropshipping, yang paling penting adalah mempunyai sumber pengunjung yang konsisten dan efektif. Tidak kira sebaik mana produk itu, jika tidak ada cara untuk menjangkau orang dan meningkatkan kesedaran tentangnya agar mereka membelinya, hal itu adalah pembaziran masa. Pengendali dropshipping biasanya mengguna pakai pelbagai sumber pengunjung, tetapi sangat sedikit yang menggunakan atau malah mendengar tentang iklan Pinterest. Oleh itu, menggunakan iklan Pinterest sebagai sumber pengunjung mungkin sangat berkesan kerana Pinterest tidak digunakan secara meluas seperti iklan berbayar yang lain.

Dalam paparan ini, kami akan melihat bagaimana Thomas berjaya menjana £14,000 dalam dua minggu hanya dengan menggunakan iklan Pinterest. Kami juga akan melihat bagaimana beliau mendapatkan produk tersebut, cara beliau menyusun kempen iklan, dan pada akhirnya, kami akan memberikan perincian pendapatan dan margin keuntungan.

Thomas Mulder adalah seorang pakar E-dagang berjuta-juta ringgit yang memiliki pelbagai perniagaan dan telah membina banyak kedai E-dagang yang berjaya. Beliau juga mempunyai beberapa kursus di mana beliau mengajar orang bagaimana menjadi pengendali dropshipping yang berjaya.

Cara Mencari Produk Menguntungkan Menggunakan Pinterest

Kaedah yang kami gunakan sangat mudah. Kami akan mencari produk atau kedai yang sudah berjaya di Pinterest dan kemudian bersaing dengan mereka atau hanya menjual sesuatu di pasaran baru. Hal ini adalah strategi yang digunakan oleh Thomas untuk kedainya, dan dia telah berjaya sehingga kini.

Untuk melakukannya secara praktikal, log masuk ke akaun Pinterest anda dan hanya skrol melalui suapan anda untuk berinteraksi dengan iklan.

Jika anda ingin berinteraksi dengan iklan di Pinterest, anda akan mengklik iklan tersebut, yang akan membawa anda ke halaman pendaratan iklan. Tambahkan produk ini ke dalam troli Pinterest anda, kemudian teruskan ke proses pembayaran, tetapi anda tidak akan membeli iklan tersebut. Ini adalah cara yang baik untuk memperdaya algoritma agar menganggap anda ingin membeli iklan tersebut.

Pinterest kemudian akan mencatat semua aktiviti kita, menganggap bahawa kita berminat untuk membeli produk ini atau sebagai pelanggan berpotensi. Oleh itu, ia akan memaparkan pelbagai iklan di suapan kita. Kita juga boleh memicu acara pembayaran pada iklan baru yang ditambahkan ke suapan kita, dan semakin kerap anda melakukannya, semakin banyak Pinterest akan memaparkan iklan yang berkaitan dan relevan kerana algoritma menganggap anda pelanggan yang aktif. Jadi, apabila anda log masuk ke suapan anda, anda akan melihat semakin banyak iklan.

Seperti kata-kata Thomas:

"Untuk berinteraksi dengan iklan ini, kita akan mengklik iklan tersebut yang akan membawa kita ke laman web, kita akan menambahkannya ke dalam troli, dan pergi ke proses pembayaran. Itulah asasnya yang perlu kita lakukan supaya Pinterest mencatat semua peristiwa ini. Jadi mereka menganggap kita berminat untuk membeli produk ini atau pelanggan berpotensi secara umum".

Apabila suapan anda penuh dengan iklan, langkah seterusnya adalah memilih produk yang dipromosikan oleh salah satu iklan tersebut. Selain itu, elakkan menekan iklan yang sama berulang kali kerana anda ingin melihat pelbagai iklan supaya anda boleh membandingkan banyak iklan dan melihat mana yang berjaya.

Cabaran seterusnya adalah menentukan iklan yang mempromosikan produk berkualiti tinggi, kerana kita perlu mencari produk yang sangat baik untuk dipromosikan. Mari kita katakan kita menekan salah satu iklan. Untuk melihat sama ada iklan tersebut baik, kita akan melihat produknya.

Cara Mendapat Pendapatan Besar Dengan E-dagang Semasa Menjual ke Negara EU

Sebagai contoh, jika perhiasan adalah produk seperti yang ditunjukkan dalam gambar di atas, dan iklannya menghantar pelanggan berpotensi ke halaman koleksi seperti yang anda boleh lihat, kita masih perlu menganalisisnya dengan baik. Kita boleh menggunakan sambungan Chrome yang dipanggil Commerce Inspector untuk menganalisis produk tersebut.

Commerce Inspector adalah sambungan Google Chrome yang menunjukkan metrik asas E-dagang Store. Dengan menggunakan alat ini untuk menganalisis contoh kita, kita dapat melihat bahawa mereka mempunyai banyak pelanggan, yang menunjukkan bahawa kedai tersebut berjalan dengan baik. Pada bulan Ogos tahun lepas, mereka mempunyai dua juta pengunjung.

Satu perkara lain yang dapat kita lakukan dengan commerce inspector adalah menggunakannya untuk mengesan barang yang paling laris. Dengan tip ini, kita dapat melihat produk mana yang paling banyak dijual sejak kedai dibuka.

Jika anda ingin melihat item terlaris yang lebih baru, anda perlu menyemak data bulan lalu, tetapi ini tidak selalu berfungsi.

Alat lain seperti aplikasi Koala, tersedia tetapi perlu dibeli. Commerce Inspector adalah percuma, tetapi jika anda ingin maklumat yang lebih terperinci, anda mungkin perlu mengemaskini ke versi berbayar.

Langkah seterusnya adalah melawat similarweb.com, yang merupakan alat analisis pengunjung. Kita perlu tahu dari mana pengunjung ini datang supaya kita dapat mencari tahu apa yang perlu dilakukan. Jadi, untuk kedai ini, sebahagian besar pengunjungnya datang dari Google dan juga Pinterest, menunjukkan bahawa mereka berjaya di Pinterest.

Sekarang kita tahu bahawa sumber pengunjung baik di Pinterest, kita boleh cuba menjual produk-produk ini juga. Jika produk-produk ini mempunyai jenama, yang mereka ada, kita akan melihat sama ada kita dapat mencari produk-produk yang serupa untuk dipromosikan. Kita perlu mengesahkan jika produk tersebut berfungsi dengan baik di Pinterest dan kemudian mencubanya di pasaran baru atau mungkin di pasaran yang sama.

Cara Menjalankan Kempen Iklan Pinterest yang Berjaya

Untuk bermula, jika anda berniat untuk menjual di Pinterest, anda perlu bersabar. Hal ini dapat dilihat dalam kedai Thomas, seperti yang kita lihat apabila mereka membuka pada 22 Disember, mereka hanya membuat satu jualan dalam empat hari pertama, dari 22 hingga 25 Disember, yang tidak menguntungkan.

Banyak orang, terutama yang baru dalam menggunakan Pinterest, mungkin sudah berhenti di sini. Malah pakar juga akan menghentikannya, menghentikan kempen, dan beralih ke produk berikutnya.

Menurut Thomas:

Membuka Kedai Dropshipping Pembesar Suara Mudah Alih yang Baru

"Ini yang saya lihat pada banyak orang yang tidak berjaya dengan Pinterest. Mereka terjebak dalam kitaran menguji produk dan tidak pernah mengoptimumkannya. Apa yang kami lakukan di sini ketika menguji produk ini adalah terus mengoptimumkannya. Anda dapat melihat bahawa pengunjungnya murah, jadi kami mendapatkan banyak data dengan harga murah, jadi kami harus terus menguji hal-hal yang berbeza untuk melihat apa yang berkesan. Kami terus mengubah penawaran dan gambar halaman produk sehingga kami menemui formula yang berhasil."

Mereka tidak memiliki penjualan pada hari kelima dan keenam, tetapi pada hari ketujuh, mereka hanya memiliki satu penjualan. Jadi, mereka sudah berniaga selama seminggu dan hanya membuat dua penjualan, yang mana hal itu bukan hal yang baik. Mereka tidak mula melihat keuntungan sehingga hari kelapan, dan kemudian mereka mula berkembang.

Thomas menghasilkan keuntungan £14,000 dalam dua minggu setelah mengoptimumkan sistem iklan Pinterestnya. Bersabar dalam mengoptimumkan iklan Pinterest, terutama jika anda memiliki akaun yang baru, akan memberikan hasil. Thomas tidak menguji sebarang produk baru, sebaliknya, dia hanya membiarkan produk yang dia mulakan berjalan secara normal tanpa sebarang gangguan. Ingatlah, dia mengesahkannya setelah menemui bahawa produk tersebut sudah dijual kepada orang lain.

Kedai Shopify Miliknya

Inilah kedai Shopify, mari kita lihat pendapatan dan margin keuntungan. Perhatikan bahawa Thomas tidak menjual produk-produk ini dengan harga tinggi, jadi margin pada produk tersebut tidak begitu tinggi. Satu perkara lain yang perlu diperhatikan adalah terdapat 917 pra-pesanan di sini, tetapi apabila anda membuat penyiasatan menyeluruh, kedai ini telah membuat jualan yang lebih tinggi daripada pra-pesanan. Pada dasarnya, jika Thomas hanya menjual satu untuk setiap pesanan, dia masih akan mendapat keuntungan.

Thomas mengoptimumkan setiap langkah dalam aliran jualan dan dia menjual lebih banyak produk daripada jumlah pesanan yang dia miliki kerana dia menggunakan penjualan tambahan, jualan silang, penetapan harga diskaun, dan strategi penetapan harga lain.

Apabila dia memulakan pengiklanan produk dan mengoptimumkannya, dia memberi tumpuan kepada cara untuk menjadikan produk itu berkesan, iaitu melibatkan tawaran, imej yang digunakan untuk promosi, penetapan harga, dan metrik yang berkaitan.

Sebaik sahaja produk itu mula dijual, dia mula mengoptimumkannya untuk nilai pesanan purata tertinggi, yang dia lakukan dengan menambah pilihan harga diskaun serta penjualan tambahan di pelbagai tempat.

Menurut Thomas:

Membuka Kedai Dropshipping Pembesar Suara Mudah Alih yang Baru

"Apa yang kami lakukan di sini apabila kami menguji produk-produk ini adalah kami sentiasa mengoptimumkannya. Kami mengubah tawaran, kami mengubah imej halaman produk dan segala-galanya sehingga kami menemui formula yang berkesan."

Thomas menguji tempat di mana dia menambah pilihan penjualan tambahan atau mencuba menambah penjualan tambahan di dalam troli untuk setiap produk. Dia juga mencuba penjualan tambahan dengan satu klik selepas jualan di halaman terima kasih, dalam e-mel, dan aliran SMS. Semua penjualan tambahan ini di pelbagai tempat selalu menghasilkan lebih banyak jualan daripada pra-pesanan kerana pelanggan-pelanggan ini pada akhirnya akan memesan banyak lagi.

Ini adalah sebab penting untuk mengoptimumkan seluruh aliran jualan anda pada setiap peringkat aliran untuk memaksimumkan keuntungan.

Hasil dan Pendapatannya

Thomas mendapat £31,394.9. Kos pengiklanan adalah £8,342.37, dan kos produk adalah £8,951.4. Selain itu, kos Shopify selama dua minggu adalah £80.9. Jadi, beliau mendapat keuntungan sebanyak £14,020, yang menunjukkan margin keuntungan sebanyak 44%. Sebab bagi margin keuntungan yang tinggi ini adalah kerana pelbagai saluran penjualan lanjutan yang beliau terapkan.

  • Pendapatan: £31,394.9
  • Kos Iklan Pinterest: £8,342.27
  • Kos Produk: £8,951.4
  • Kos Shopify selama 2 minggu: £80.9
  • Keuntungan: £14,020
  • Margin Keuntungan: 44%

Kesimpulan

Menggunakan iklan Pinterest untuk mencari produk dropshipping yang menguntungkan adalah cara yang baik untuk menjalankan kedai e-dagang yang menguntungkan. Seperti yang dilihat dalam rencana ini, iklan Pinterest yang sama boleh digunakan untuk meningkatkan pengunjung ke kedai dropshipping kita. Iklan Pinterest lebih murah daripada iklan berbayar di platform media sosial lain seperti TikTok, Instagram, dan Facebook.

Maya Portorreal: Menjana lebih $350 000 setahun dengan Menjual Barang Kemas di Shopify

Isu utama adalah kita perlu bersabar dengan algoritma Pinterest sebelum iklan kita ditampilkan dengan baik dan kita mula membuat penjualan yang mencukupi. Dalam kajian kes ini, Thomas mulai mendapatkan keuntungan setelah tujuh hari menjalankan iklan dan mengoptimumkan aliran jualan beliau.

Bagaimana anda suka artikel itu