13 September 2022 0 338

$278 579 Untung dalam 60 Hari Dengan Kedai e-Dagang Shopify

Hari ini kami berkongsi dengan anda satu kajian kes daripada Harry Coleman, seorang usahawan e-Dagang yang mampu menjana lebih $1 200 000 dalam masa 2 bulan dengan menghantar penghantaran melalui kedai Shopify miliknya.

Dalam kajian kes ini, kami membawa anda melalui cara dia dapat memulakan dan membuat skala kedai ini menggunakan iklan Facebook. Kami akan memecahkan strategi ujian iklan Facebook beliau, strategi penskalaan, kaedah pemenuhan produk yang beliau gunakan secara berskala, dan akhirnya keuntungan yang beliau perolehi dalam 60 hari tersebut.

Bukti Pendapatan

Imej di atas adalah dari kedai Shopify miliknya yang menghasilkan pendapatan $1 278 743 antara 1 September dan 31 Oktober. Pada hari terbesarnya, dia memperoleh $37 000 dan ada hari-hari apabila hasil menurun. Ini disebabkan oleh isu akaun iklan Facebook biasa yang akan kami tangani dalam artikel ini.

Akaun Iklan 1

 

Akaun Iklan 2

 

Imej di atas menunjukkan 2 akaun iklan Facebook yang digunakannya untuk menyiarkan iklan. Kedua-duanya adalah dari 1 September hingga 31 Oktober. Akaun iklan 1 membelanjakan hampir $398 723 dan menjana $886 682 dengan ROAS 2.2 dan akaun iklan 2 membelanjakan $124 755 dan menjana $247 909 dengan ROAS 1.99.

Hasil selebihnya datang daripada aliran troli terbengkalai pemasaran e-mel. ROAS Facebooknya tidak tinggi kerana dia berbelanja pada skala antara $10 000 - $20 000/ hari sambil menyasarkan khalayak luas.

Strategi Ujian

Strategi ujian Harry diringkaskan sebagai:

  • Kempen penukaran tapak web — Pembelian (Belanjawan Set Iklan)
  • 8-10 khalayak (50% menyasarkan AS dan 50% menyasarkan negara Bukan AS)
  • 2-3 kreatif
  • belanjawan $8-15 setiap set iklan
  • Kecualikan pembelian daripada peletakan suapan
  • Facebook&Instagram 180 hari sebelumnya

Matlamat strategi ujiannya adalah untuk memastikan bahawa dia menemui khalayak dan kreatif yang menang yang boleh ditingkatkan dan diuji lebih lanjut.

Kempen ujian Harry biasanya mengandungi 8 set iklan yang mempunyai 4 minat serupa yang diduplikasi dua kali. Satu-satunya perbezaan ialah 4 set iklan menyasarkan AS dan 4 lagi menyasarkan negara bukan AS seperti UK. Dia biasanya menguji dengan belanjawan $10 setiap set iklan seperti yang anda lihat pada tangkapan skrin ini pada hari pertamanya menguji kempen ini.

Dia membelanjakan $84 dan mendapat 7 jualan dan 3.29 ROAS pada hari pertama, yang agak bertuah. Walau bagaimanapun, nasib ini datang selepas analisis pemilihan produk yang betul.

Metrik utama lain yang dia fokuskan semasa menguji dengan strategi ini termasuk:

  • CTR iklan yang dia pastikan lebih tinggi daripada 1% dan
  • CPM yang dia pastikan kurang daripada $10
  • Peratusan iklan ke troli yang dia pastikan melebihi 10%
  • Bilangan jualan

Ini ialah metrik yang boleh menunjukkan kepada anda jika anda mempunyai produk yang menang atau tidak.

Strategi Penskalaan

Apabila bercakap tentang penskalaan, Harry menggunakan CBO. Ini ialah langkah yang diambilnya untuk membentuk dan menskalakan CBO:

  • Mengenal pasti khalayak yang menang dengan 5+ jualan dan sekurang-kurangnya $50 dalam perbelanjaan iklan yang menguntungkan.
  • Mengalihkan khalayak dengan lebih 10 juta pengguna ke CBO tunggal.
  • Mengalihkan khalayak dengan kurang daripada 10 juta pengguna ke set iklan tunggal dan meletakkan set iklan ini dalam CBO lain.
  • Menggunakan kreatif yang menang daripada ujian awal. Jika 1 maka dia menduplikasikannya 2 atau 3 kali.
  • Menggunakan semua peletakan iklan.
  • Belanjawan berbeza-beza bergantung pada prestasi setiap set iklan. Tetapi sebagai peraturan, ia boleh menjadi 1-3x CPA setiap kreatif. Cth $25x2 = $50x6 = $300.
  • Meningkatkan CBO yang menguntungkan sebanyak 20% setiap 4-5 hari.
  • Menduakan kempen kepada akaun iklan atau pengurus perniagaan lain.

 

Corong Sasaran Semula

Harry menyediakan penyasaran semulanya dengan cara berikut:

  • TOF (Atas corong) ialah penonton yang kelihatan dingin sepenuhnya. Dalam kempen ini, khalayak TOF telah menukar pada 2.16x ROAS.

  • MOF (Tengah corong) ialah penonton yang telah melihat produk tetapi tidak membeli. MOF beliau ialah pada 3.26x ROAS.

  • BOF (Bawah corong) ialah penonton yang menambah pada troli tetapi tidak membeli. BOF beliau berada pada 5x ROAS.

Strategi Naik Jual

Harry menggunakan strategi peningkatan jualan satu klik. Upselling adalah penting kerana ia membantu meningkatkan AOV (Nilai Pesanan Purata).

Dia menyediakan upsellnya dalam 3 cara:

  • Tawaran naik jual selepas pembelian 

Ini ialah apabila seseorang membeli produk dan selepas mereka membayarnya, mereka mendapat tawaran. Tawaran pada umumnya adalah produk yang sama tetapi pada harga diskaun.

  • Turun Jual

Jika pelanggan berkata tidak kepada tawaran selepas pembelian, dia kemudiannya ditunjukkan penurunan jualan yang merupakan produk yang sama tetapi pada diskaun yang lebih besar.

Di kedai ini, Harry telah berpecah menguji dua produk untuk jualan rendah. Produk asal dan produk pengganti. Kebanyakan pelanggan pergi untuk produk pengganti.

  • Tawaran naik jualan kedua 

Selepas pembelian Bagi pelanggan yang akan mengatakan ya kepada tawaran jualan rendah, dia akan menunjukkan kepada mereka jualan naik lain. Yang merupakan percuma.

Mengendalikan Pemenuhan Produk

Mengendalikan penyumberan dan pemenuhan produk boleh menjadi satu cabaran untuk penghantar drop terutamanya apabila menyiarkan iklan pada skala. Harry menggunakan langkah berikut untuk mengendalikan penyumberan dan pemenuhan untuk kedai ini:

  1. Penyumberan daripada Aliexpress semasa tempoh ujian (Jangan sekali-kali skala dengannya).
  2. Nak cari agent, sekali dapat 20-30 order.
  3. Memilih syarikat perkapalan yang sesuai.

 

Nota: Cara terbaik untuk mencari ejen adalah dengan meminta pembekal Ali ekspres pertama anda jika mereka menggunakan DianXiami atau dengan meminta rujukan dalam kumpulan Facebook.

 

Untuk penghantaran dia menggunakan:

  • USPS Fast line ke USA (8-15 hari)
  • Royal Mail ke UK (7-14 hari)
  • 4PX dan Yunexpress ke negara EU lain (10-17 hari)
  • DHL untuk pesanan tiket tinggi (3-5 hari)

Harry mencadangkan bahawa lebih awal anda berpindah dari Aliexpress, lebih baik. Bekerjasama dengan ejen boleh membantu anda melakukan lebih banyak lagi dari segi penjenamaan produk dan mendapatkan pakej yang dibuat tersuai di bawah nama jenama anda.

Hasil Nombor

  • Hasil: $1 278 743.47
  • Adspend: $523 478
  • Pemasaran ROAS: 2.44x

Perbelanjaan

  • Adspend: $523 478
  • Kos barang: $418 445.50
  • Yuran: $49 870.99
  • Pembantu Maya: $8 368.50
  • Jumlah Perbelanjaan: $1 000 163.96

Keuntungan Bersih: $278 579

Margin: 21.7%

Kesimpulan

Harry mampu membawa pulang keuntungan sebanyak $278 579 dalam masa dua bulan dengan menjalankan kempen berskala tinggi di Facebook.

Untuk membuat skala pada tahap ini, Harry mencadangkan bahawa adalah penting untuk menggunakan 2 atau lebih akaun iklan yang berada dalam Pengurus Perniagaan yang berasingan. Ini akan membantu anda mempunyai sandaran sekiranya satu akaun dialih keluar.

Juga sebelum anda membuat skala besar-besaran, pastikan pembekal anda menghantar produk kepada anda supaya anda membuat kandungan tersuai seperti video dan gambar. Anda perlu berada dalam kedudukan di mana anda boleh mencipta kandungan anda untuk memisahkan diri anda daripada pemasar yang akan cuba menyalin produk anda apabila mereka melihat iklan anda dalam alat pengintip.

Bagaimana anda suka artikel itu