18 Ogos 2023 0 1200

"Penonton Penuh Dengan Orang Yang Memiliki Wang Dan Sedia Membeli" - Ulasan Microsoft Ads dan 5 Kes Pengguna Rakan Kongsi

 

Pada Februari 2022, Microsoft Advertising (sebelumnya dikenali sebagai Bing Ads) melancarkan strategi penentuan portfolio. Strategi-strategi ini membolehkan anda menguruskan kos kempen secara automatik yang mempromosikan satu produk, menyeimbangkan antara kempen yang berprestasi rendah dan tinggi.

Apabila menggunakan ciri ini, adalah perlu untuk mengagihkan bajet keseluruhan di antara semua iklan aktif dengan objektif yang sama. Sekarang kita akan meneroka bagaimana anda boleh menjalankan iklan dengan Microsoft Ads dan menyorotkan butiran khusus yang perlu dipertimbangkan ketika bekerja dengan platform ini.

Apa Itu Microsoft Ads?

Microsoft Advertising adalah platform pengiklanan yang sebelumnya dikenali sebagai Bing Ads. Ia diperkenalkan kepada orang awam pada tahun 2009 oleh Microsoft sebagai evolusi daripada enjin carian mereka. Pada tahun 2019, Bing Ads telah diberi nama semula sebagai Microsoft Advertising, dengan menggabungkan rangkaian dan alat pengiklanan lain ke dalam sistemnya. Kini, Microsoft Advertising merangkumi MSN, Yahoo, dan Bing.

Microsoft Advertising menghasilkan lebih kurang 7.6 bilion carian di seluruh dunia setiap bulan. Hanya di Amerika, platform ini mempunyai 49 juta pengguna yang tidak tercapai oleh Google, dan jumlah keseluruhan orang yang menggunakan Pencarian Microsoft di negara itu ialah 120 juta orang.

Populariti Microsoft Advertising boleh diterangkan oleh beberapa faktor. Pertama, enjin carian Microsoft telah dipasang awal pada banyak laptop Windows secara default. Selain itu, mereka telah disatukan dengan produk Microsoft lain seperti Cortana, Office, dan AOL. Hasilnya, rangkaian pengiklanan ini mempunyai potensi untuk mencapai 200 juta pengguna Windows di seluruh dunia.

Menurut statistik untuk tahun 2021, 71% dari penonton berusia lebih dari 35 tahun, dan 54% pengguna mempunyai pendapatan tahunan lebih daripada $75,000. Pada masa yang sama, Bing menyokong lebih daripada 40 bahasa dunia. Semua ini menunjukkan bahawa Microsoft Ads sangat sesuai untuk pemasaran rakan kongsi di Amerika. Pada masa yang sama, penonton utama adalah golongan kelas pertengahan.

Format Pengiklanan

Apabila melancarkan kempen di Microsoft Ads, anda perlu memilih jenis tindakan sasaran. Bergantung kepada matlamat pengiklan, pengguna boleh:

  • Melawat laman web
  • Datang ke pejabat syarikat secara peribadi
  • Membuat pembelian dari laman web
  • Menelefon untuk mendapatkan konsultasi
  • Pelbagai variasi lain. Ini adalah kemungkinan dalam iklan carian responsif
  • Memasang aplikasi
  • Membeli produk dari katalog terus dalam iklan

Apabila anda memilih sebarang matlamat, Microsoft Ads akan mencadangkan anda untuk memilih jenis pengiklanan - carian atau paparan.

Penempatan

Iklan muncul di atas dan di sebelah kanan hasil carian AOL, Yahoo, atau Bing. Anda boleh sasarkan menurut geografi, demografi, hari dalam seminggu, dan masa paparan.

Model Pembayaran

Microsoft Ads menggunakan dasar bayaran-per-klik (PPC). Untuk iklan mendapat tempat yang dikehendaki, anda perlu mengambil bahagian dalam lelongan dan mengalahkan harga pengiklan lain.

Kajian Kes Pengguna Yang Bekerja Dengan Microsoft Ads

"Anda perlu faham bahawa tiada golongan muda di Bing. Hanya orang dewasa yang konservatif yang menggunakan platform ini," kata pengguna Telegram, Baltazar, yang bekerja dengan pasukan pemasaran rakan kongsi yang mengiklankan dengan Microsoft Ads.

Mengapa memilih Bing Ads?

Grid Microsoft mempunyai persaingan yang relatif sedikit. Pada masa yang sama, jika anda menjalankan iklan yang bertujuan ke Amerika Syarikat, sasaran penonton berusia 35-40+ dalam hal makanan atau kewangan, anda akan mendapatkan konversi yang baik.

Berapa kerap anda perlu menukar kreatif iklan apabila membeli trafik dari sumber ini?

Kami tidak menukar sangat kerap.

Bagaimana kualiti trafik berbanding dengan, misalnya, Facebook, TikTok, dan Google?

Anda perlu memahami bahawa tidak ada golongan muda di Bing. Hanya individu yang berusia lebih konservatif yang menggunakan platform ini.

Apakah vertikal yang boleh dipasarkan di sana? Adakah berpakaian menyamar bermakna?

Nutra dan kewangan berjalan lancar dengan kami. Penyamar sentiasa membantu.

Senaraikan pro dan kontra sumber ini.

Di Amerika Syarikat, Bing digunakan oleh kira-kira 8-9% orang. Statistik ini serupa di seluruh dunia, menunjukkan bahawa audiensnya tidak terhad.

Walau bagaimanapun, terdapat beberapa kelemahan. Bekerja dengan pembayaran boleh menjadi agak bermasalah, walaupun kami mengisi akaun kami menggunakan bank Amerika. Ia memerlukan kita untuk mengalokasikan dana sebelum setiap kempen.

Adakah terdapat nuansa yang perlu dipertimbangkan ketika bekerja dengan Iklan Bing yang akan memberi manfaat kepada pemula?

Kerana ciri-ciri audiensnya, disyorkan untuk menggunakan kempen pengiklanan yang ditarget dengan sempit dan memberi tumpuan pada vertikal tertentu. Sebagai contoh, e-dagang atau mempromosikan produk Bing mungkin tidak memberikan hasil yang optimum.

Aktiviti penipuan dalam rangkaian Bing beroperasi secara berbeza berbanding dengan Google dan Facebook. Bing mempunyai proses kelulusan yang ketat, yang bermakna mereka kurang mungkin membenarkan akaun palsu. Sebaliknya, adalah biasa bagi beberapa akaun menghadapi larangan segera di Google dan Facebook, sementara Bing cenderung mempunyai pendekatan yang lebih longgar. Secara keseluruhan, kami dapati Bing lebih disukai, walaupun antara muka Google Ads menyediakan maklumat yang lebih komprehensif.

"Dibandingkan dengan semua laman web lain, ia mempunyai audiens yang lebih kaya dan tertumpu," kata pengguna Telegram King Suu, yang telah bekerja dengan Iklan Bing untuk masa yang lama.

Mengapa memilih Iklan Bing?

Satu ciri baik tentang rangkaian ini adalah bahawa terdapat persaingan rendah untuk tawaran blackhat kerana kompleksnya penyusunan kempen mereka.

Berapa kerap anda perlu menukar kreatif iklan ketika membeli trafik dari sumber ini?

Saya menukar iklan sepanjang masa. Memang benar, tiada sesiapa yang menguji kreatif iklan di Bing, kerana semua orang menjalankan iklan melalui carian. Walaubagaimanapun, saya melakukannya dengan cara yang berbeza.

Bagaimana kualiti trafik jika dibandingkan dengan Facebook, TikTok, dan Google sebagai contoh?

Dibandingkan dengan semua laman web lain, ia mempunyai audiens yang lebih kaya dan tertumpu.

Apakah vertikal yang boleh dipasarkan di sana? Adakah berpakaian menyamar bermakna?

Banyak vertikal boleh berfungsi di sini, terutamanya dengan negara Tier-2. Penyamar adalah satu keharusan.

Senaraikan pro dan kontra sumber

Saya hanya boleh menyebutkan satu kelebihan untuk diri saya sendiri. Audiens adalah orang-orang yang lebih tua, biasanya berpendapatan. Mereka tahu apa yang mereka cari dan bersedia untuk membeli.

Adakah terdapat nuansa yang perlu dipertimbangkan ketika bekerja dengan Iklan Bing yang akan memberi manfaat kepada pemula?

Anda perlu berhati-hati dalam penyediaan akaun. Kami perlu menanamkan mereka selama beberapa minggu sebelum membawanya ke kedai kami kemudian. Saya mempunyai satu pasukan yang mengurus pendaftaran dan penyediaan akaun.

"Iklan Bing hampir sama seperti Google Ads, tetapi trafiknya jauh lebih murah," kata pemimpin pasukan pemasaran rakan kongsi dengan nama samaran Yaroslav.

Mengapa memilih Iklan Bing?

Ini adalah sumber trafik yang kurang dikenali di Amerika. Iklan Bing hampir sama seperti Google Ads, tetapi trafiknya jauh lebih murah di sana. Iklan Bing lebih menjanjikan kerana ramai orang Amerika tidak menggunakan Google Chrome, tetapi Edge dengan enjin carian Bing yang dipasang awal. Sama ada kos per klik atau konversi, ianya lebih murah di sana. Kelebihan kedua Bing adalah terdapat jumlah pengiklan yang relatif sedikit.

Berapa kerap anda perlu menukar kreatif iklan ketika membeli trafik dari sumber ini?

Dalam hal kreatif, Iklan Bing sangat serupa dengan Google Ads. Oleh itu, mereka perlu ditukar hampir setiap masa.

Apakah kualiti trafik berbanding dengan, contohnya, Facebook, TikTok, dan Google?

Seperti yang saya sebutkan sebelum ini, Bing Ads sangat mirip dengan Google. Dari segi kualiti, ini merupakan sumber yang sangat baik, terutama jika kita pertimbangkan Amerika dan sebahagian dari Eropah. Sungguh disayangkan bahawa Bing Ads tidak tersedia di semua negara.

Vertikal apa yang boleh diiklankan? Adakah mengaburi maklumat adalah berfaedah?

Semua vertikal standard yang dipromosikan melalui carian dan banner di Google berfungsi dengan baik. Selalu ada faedah dalam mengaburi maklumat jika anda mempunyai tawaran yang memerlukan pengaburan.

Senaraikan kelebihan dan kekurangan sumber ini.

Saya sudah menyebutkan kelebihan di atas. Yang paling utama adalah Bing Ads menawarkan ROI (Return on Investment) yang baik. Ia secara amnya lebih murah untuk bekerja di sana berbanding dengan Google Ads bagi matlamat konversi tertentu. Satu lagi sebab kami memilih Bing Ads adalah optimasi iklan yang lengkap dan kemampuan untuk menyasarkan pengguna LinkedIn.

Adakah terdapat hal-hal tertentu yang perlu dipertimbangkan ketika bekerja dengan Bing Ads yang berguna untuk pemula diketahui?

Penting untuk menyelesaikan pembayaran tepat pada waktunya. Rangkaian kadang-kala tidak selalu meluluskan pembayaran kad kredit yang disambungkan ke akaun. Ada satu aspek kunci di sini. Jika anda dapat mengatasinya, peluang dari Bing akan terbuka kepada anda.

"Ketika bekerja dengan Nutra, ROI di Bing Ads adalah 10 kali lebih tinggi daripada di Facebook atau Instagram," - Cesar Domian, pengurus program rakan kongsi MyLead.

Mengapa Memilih Iklan Bing?

Aspek yang paling penting adalah ROI Iklan Bing. Secara umum, iklan di sini lebih murah untuk mencapai sasaran konversi tertentu berbanding Google Ads. Alasan lain kami memilih Iklan Bing adalah pengoptimuman iklan sepenuhnya dan kemampuan untuk mengarahkan pengguna LinkedIn.

Bagaimana kualitas lalu lintas jika dibandingkan dengan, misalnya, Facebook, TikTok, dan Google?

Lalu lintas dari Iklan Bing berbeda dari jaringan sosial dalam kemampuannya untuk mengarahkan pengguna dengan kata kunci individu yang sangat cocok dengan minat audiens. Ketika bekerja dengan bidang Nutra, ROI pada Iklan Bing adalah 10 kali lebih tinggi daripada Facebook atau Instagram. Namun, jika dibandingkan dengan Google, satu-satunya perbedaan yang saya lihat adalah biaya kata kunci individu dan penempatan iklan.

Bidang vertikal apa yang dapat diiklankan? Apakah menyembunyikan link (cloaking) memiliki manfaat?

Saya kebanyakan bekerja dengan bidang vertikal yang sesuai. Namun, menyembunyikan link (cloaking) dapat berguna jika Anda menjalankan hal-hal blackhat. Namun, dalam kasus saya, sebuah halaman arahan yang memenuhi persyaratan Iklan Bing sudah cukup untuk 1-2 bulan. Setelah itu, diperlukan pendekatan yang lebih canggih.

Sebutkan pro dan kontra sumber ini.

Pro: persaingan lebih sedikit dan biaya per klik lebih rendah dibandingkan Google Ads, Anda dapat mengendalikan target mesin pencari berdasarkan demografi.

Apakah ada hal-hal khusus yang perlu dipertimbangkan saat bekerja dengan Iklan Bing yang bermanfaat bagi pemula untuk diketahui?

Saya menyarankan untuk berfokus pada meningkatkan halaman arahan Anda dan mengimplementasikan teknik penyembunyian link. Di MyLead, ada alat gratis bernama HideLink yang tersedia untuk semua pengguna. Setelah Anda menguasai aspek-aspek ini, Anda dapat beralih ke optimasi dan pemantauan kampanye iklan Anda. Bagi pemula, saya sarankan untuk membaca tutorial tentang pembuatan halaman arahan yang efektif untuk iklan, serta belajar cara mengoptimasi iklan dalam 7, 14, dan 30 hari setelah tanggal publikasi.

"Lalu lintas dari Bing memiliki kualitas yang sama persis dengan Google, tetapi lalu lintasnya jauh lebih sedikit," kata Alexander Shkarupa, Kepala Afiliasi USA dari jaringan afiliasi Marketcall CPA, yang mempromosikan penawaran pemesanan penerbangan dan asuransi di Microsoft Ads.

Mengapa Memilih Iklan Bing?

Kami mulai bekerja dengan Bing karena alasan yang cukup sederhana - setelah kami kehilangan kata kunci dengan konversi tinggi di Google, kami beralih ke Bing, di mana kata kunci yang diperlukan masih tersedia untuk diiklankan. Selain itu, ini adalah sumber yang jauh lebih tidak kompetitif dibandingkan dengan Google yang sama.

Seberapa sering Anda perlu mengubah kreatif iklan ketika membeli lalu lintas dari sumber ini?

Situasinya sepenuhnya dapat dibandingkan dengan Google dalam sebagian besar hal, akun baru = kreatif baru. Afiliasi yang telah lama bekerja dengan Google biasanya tidak memiliki masalah dalam memulai di Bing.

Bagaimana kualitas lalu lintas jika dibandingkan dengan, misalnya, Facebook, TikTok, dan Google?

Tentu saja, semua tergantung pada niche tertentu dan kata kunci yang digunakan. Bagi kami (pemesanan penerbangan dan asuransi), kualitasnya persis sama dengan Google, tetapi lalu lintas dari Bing jauh lebih sedikit.

Bidang vertikal apa yang dapat diiklankan? Apakah menyembunyikan link (cloaking) memiliki manfaat?

Dengan semua bidang vertikal putih yang kami coba, tidak ada masalah. Saat ini di Bing, kami berhasil mempromosikan vertikal yang sebagian besar berada dalam wilayah abu-abu yaitu pemesanan tiket pesawat di pasar US, dan kami sudah menggunakan penyembunyian link (cloaking) untuk ini. Namun, berhasil dengan baik.

Sebutkan pro dan kontra sumber ini.

Pro: Lalu lintasnya lebih murah daripada di Google dengan kualitas yang sebanding, dan memungkinkan untuk beriklan menggunakan akun agensi.

Kontra: Lebih sulit untuk menemukan akun berkualitas, lebih sulit untuk memelihara akun, dan lebih sulit untuk menemukan pembayaran yang sesuai.

Apakah ada hal-hal khusus yang perlu dipertimbangkan saat bekerja dengan Iklan Bing yang bermanfaat bagi pemula untuk diketahui?

Jangan mulai dengan Bing jika Anda belum pernah bekerja dengan Google sebelumnya. Proses optimasi jauh lebih buruk daripada Google, Anda perlu bersiap untuk mengoptimasi banyak hal secara manual. Jika anda bekerja dalam niche yang sepenuhnya putih, maka lebih baik bekerja melalui akun agensi - dukungan dari agensi akan menghemat banyak waktu.

Dapatkah Anda berbagi studi kasus mini dengan statistik dari salah satu kampanye terbaru Anda?

  • Periode kampanye: November 2022
  • Syarat: Pembayaran dinamis $9- $11.5 untuk setiap panggilan yang terhubung ke operator
  • Belanja: $31,156
  • Pendapatan: $52,890
  • Penawaran: Pemesanan penerbangan bayar per panggilan (lalu lintas bermerk, Delta, United, Southwest Airlines).
  • Contoh Kreatif:

Kesimpulan

Dari umpan balik para afiliasi, terlihat bahawa Microsoft Ads adalah platform yang cukup menarik untuk diunggah ke bidang vertikal tertentu. Di industri arbitrase yang semakin kompetitif, ini adalah tempat perlindungan yang baik bagi mereka yang lelah berjuang dengan Facebook dan ketidakpastian. Satu-satunya masalah adalah mencari pembayaran berkualitas tinggi, tetapi seperti yang dicatat oleh para afiliasi ini, masalah tersebut dapat diatasi.

Jika Anda pernah mencoba bekerja dengan Microsoft Ads, jangan ragu untuk berbagi pengalaman Anda di komentar. Karena bagi seseorang, pendapat Anda mungkin berguna.

Bagaimana anda suka artikel itu