19 Disember 2022 0 104

Temu Ramah dengan Adam Enfroy: Menjadi Penulis Blog Jutawan dalam Tempoh Kurang daripada 2 Tahun

 

Adam Enfroy ialah seorang penulis blog dan pemasar ahli gabungan yang baru-baru ini menggegarkan YouTube selepas menunjukkan bagaimana dia membina blog peribadinya daripada 0 hingga 7 angka dalam tempoh kurang daripada 2 tahun. Dia mengongsikan taktiknya secara percuma di YouTube yang mana telah memberinya bilangan hadirin yang besar dalam ruangan blog di YouTube.

Dalam rencana ini, kami akan mengongsikan temu ramah dengan Adam Enfroy di mana di mengongsikan perjalanannya dari kolej ke kerja pertamanya, berhenti bekerja, dan sehingga bagaimana dia telah membina dan menskala blognya sehingga 7 angka dan sekarang menuju ke 8 angka pada masa akan datang yang terdekat.

Bacalah sehingga habis seraya dia mengongsikan banyak taktik yang sangat penting bagi perkembangan blog sehingga jutaan dolar dalam beberapa bulan.


Jadi mari mula dari awal. Saya rasa bermula dari kolej lebih menarik, jadi sekolah mana yang kamu pergi dan ceritakan apa yang anda alami?

Jadi semasa saya berumur 18 tahun, saya pergi ke kolej di Michigan State University. Ketika itu, saya akan kata, “ kolej ialah masa yang terbaik yang yang paling teruk.” Kamu mendapat kebebasan, sangat teruja, teringat ibu bapa kamu pergi meninggalkan kamu, dan sekarang kamu ada kebebasan dan tinggal sendiri. Saya buat dengan baik di kolej tetapi masih tidak tahu apa yang saya ingin lakukan.

Saya dari dulu lagi sangat berminat dalam penghasilan filem dan media, tetapi kolej bagaikan sesuatu yang memperlahankan saya. Saya mula dengan baik, mendapat 3.6 tahun pertama, kemudian 3.0 pada tahun kedua. Saya sangat buntu kerana tidak tahu apa yang saya ingin lakukan dan tiada bimbingan. Ibu bapa saya membenarkan saya mencuba pelbagai perkara, tetapi saya tidak tahu apa yang saya ingin lakukan dalam kehidupan saya, jadi saya pindah balik ke rumah. Saya akhirnya berasa seperti baru bermula dan saya akhirnya benar-benar menghabiskan kolej dalam enam tahun. Saya ada hutang pelajar. Saya ada ijazah. Saya tidak tahu bagaimana menggunakannya, dan saya ada masalah dengan alkohol, jadi masa itu sangat sukar bagi saya.

Saya selalu memandang diri saya bijak. Hal ini sesuatu yang lazim bagi saya di sekolah menengah, tetapi saya tahu saya tidak hidup selaras dengan apa yang saya sendiri harapkan.

Jadi dari usia 18 ke 24, terdapat banyak sekali liku-liku hidup. Jadi mari pergi ke bab seterusnya di mana kamu sudah habis kolej. Kamu sudah selesai pendidikan, mempunyai hutang pelajar, dan mempunyai beberapa tabiat buruk.

Jadi, saya habis kolej dan mendapat ijazah dalam seni media dan teknologi. Hal itu ada kaitan dengan web, video, tapi ketika itu hanyalah sehelai kertas, dan saya pada akhirnya berpindah balik dengan ibu bapa saya dan tabiat yang buruk berterusan.

Saya sangat teruk sebab saya tidak tahu apa saya patut buat dengannya. Saya mula bekerja di kedai piza. Saya membuat $9 sejam selama beberapa tahun dan saya teringat saya pernah menanya diri, “Nampaknya begini sahajalah. Saya akan hidup dalam kehidupan yang biasa sahaja.”

Saya berumur 24 hingga 26 tahun, membuat penghantaran piza $9 sejam. Semasa kamu berumur 18 tahun, kamu berasa seperti berada di puncak dunia di kolej, semuanya jelas, banyak perkara berlaku, dan kamu berasa seperti kehidupan kamu berubah sepenuhnya.

Jadi, terdapat satu detik yang penting yang biasanya berlaku kepada semua orang. Sekurang-kurangnya, kamu sedar bahawa terdapat sesuatu yang kamu sedang cari dan potensi kamu yang sepenuhnya belum dicungkil, jadi apakah peristiwa yang berlaku?

Suatu hari saya bangun dan saya kata, “Hari yang biasa, saya akan pergi kerja, memandu dan saya tidak mahu melakukannya lagi.” Jadi saya mula dengan pembangunan diri kerana saya tahu bahawa kaitan antara apa yang saya ingin lakukan dalam kehidupan dan apa yang saya lakukan sekarang jauh. Saya mendengar Toby Robbins dan mendapat tahu tentang pendapatan pasif. Saya tahu apa itu, tapi saya langsung tidak mengambil tindakan.

Saya masih lagi tersangkut di sana, jadi saya mula memutuskan untuk pergi ke beberapa seminar pembangunan diri, menghadiri kelas-kelas, dan bertindak. Jadi selepas melalui semua latihan-latihan ini, saya mula melihat dengan jelas apa yang saya boleh lakukan. Jadi selepas itu, pada suatu hari, saya memutuskan untuk berlumba di satu maraton.

Saya pulang ke rumah selepas kerja pada pukul 5.30 p.m, memasang aplikasi berlari Nike, mengambil botol air saya, dan berlari. Saya berlari di sekitar Ann Harbor, Michigan dan berlari sehingga pusat bandar, saya berlari sekitar McDonald’s, saya berlari sehingga ke tasik dan saya tidak tahu yang saya telah berlari selama lima jam untuk menghabiskan larian ini dan hari sudah tengah malam dan sangat gelap dan saya menghabiskan larian terakhir di hutan. Kaki saya sakit. Jadi saya berasa seperti saya bukan lagi manusia kerana saya berlari dalam keadaan ini dan saya terus maju kehadapan dan menamatkan larian saya. Saya berlari sejauh 26 batu dan saya baring di bukit dan berkata, “Baiklah, ini sesuatu yang luar biasa. Jika saya dapat melakukan hal ini, apa lagi yang saya dapat lakukan?”

Jadi saya menjadikannya sebagai kerjaya saya, dan itulah masa di mana kerjaya sebenar saya bermula, di mana saya mencuba untuk membuat beberapa perubahan dan maju kehadapan untuk membina kehidupan yang saya inginkan, iaitu tentang bagaimana saya boleh membuat duit, bagaimana saya boleh meneruskan kerjaya sebenar.

Jadi adakah hal ini ialah pengenalan kepada haluan profesional dan keusahawanan kamu?

Ya, saya berhenti bekerja sebagai penghantar piza dan melakukan kerja pemasaran yang membayar $40 000 setahun, dan saya melakukannya selama 2 tahun. Kemudian saya berpindah ke sebuah syarikat yang dipanggil Homedics. Saya merupakan pengurus eDagang mereka dan mereka ialah syarikat jenama eDagang yang agak besar. Mereka menjana sekitar $100 000 000 setahun secara dalam talian dan runcit di Walmart dan Target, daripada tahun 2016 ke 2017.

Jadi, saya bekerja bagi Homedics dan melakukan hampir segalanya. Saya melakukan pemasaran eDagang, pemasaran e-mel, iklan Facebook, PPC, SEO, semuanya. Dan itulah waktu saya mendapat tahu tentang pemasaran ahli gabungan sebagai model perniagaan. Saya tidak pernah mendengar tentangnya.

Pengurus saya bercakap mengenainya sebagai satu perkara yang kami mahu lakukan. Jadi saya seperti, “Okey, itu menarik.” Jadi saya di bahagian jenama dan kami memulakan program ahli gabungan. Tapi sekali lagi, saya tidak begitu menyukai kerja tersebut. Kerja ini seperti agak terkongkong. Ini bukanlah persekitaran kerja yang terbaik.

Saya hanya bekerja di sana selama tujuh bulan sebelum saya memutuskan untuk menukar. Saya pergi ke suatu tempat yang ada bagaikan satu tangki terapung, dan saya berbaring di sana dan berfikir, “Saya seperti memerlukan perubahan besar dalam kehidupan saya. Saya tinggal di Michigan. Saya berumur 30 tahun. Suhu di luar ialah negatif 20 darjah.” Saya berasa saya perlu membuat perubahan yang besar.

Jadi saya mula memohon semua jenis pekerjaan. Di Austin, San Francisco, dan New York. Saya kata, “Saya tidak peduli, saya hanya perlu keluar dari sini.”

Saya teringat saya memohon dan kerja itu di BigCommerce. Kerja itu untuk seorang pengurus pemasaran gabungan. Dengan bekerja sebagai pengurus ahli gabungan, barulah saya dapat lihat pendapatan pasif berlaku di depan mata saya. Saya menguruskan 4 000 ahli gabungan sekali gus.

Saya melihat penulis-penulis blog jenama membuat sekitar $2 000 sehingga $50 000 sebulan dengan mempromosikan BigCommerce, jenama eDagang. Dan hal itu telah membuka mata saya. Sebaliknya, saya bekerja sebagai seorang pengurus ahli gabungan, melihat bagaimana orang berunding dengan ahli gabungan dan berapa banyak duit yang dijana dalam bidang ini, dan pada masa yang sama saya bekerja dengan sangat rapat dengan pengarah SEO kami, yang berada di SEO termaju bagi syarikat teknologi, menghasilkan kandungan, melakukan pencapaian, menulis dan menyusun kandungan, tajuk dan struktur paparan.

Jadi saya kata, “ Kerja ini juga sangat menarik. Jika saya tahu bagaimana meningkatkan kedudukan kandungan dan tahu bagaimana membuat duit dengan kandungan ini dan merupakan permulaan dalam dunia teknologi, mungkin terdapat sesuatu. Mungkin saya dapat melakukan sesuatu yang saya belum pernah lakukan sebelum ini.”

Apakah yang menggerakkan kamu untuk mengikuti haluan kejayaan tersebut dan menjana lebih banyak pendapatan untuk diri kamu selepas melihat ahli-ahli gabungan menjana sejumlah wang yang banyak?

Ya, melihat ahli-ahli gabungan BigCommerce membuat duit manakala kamu hanya dibayar sebagai pengurus mereka memang menyakitkan. Kamu seperti, “Tunggu, bagaimana sesetengah ahli gabungan ini buat dengan baik?” Saya tahu pemasaran gabungan sangat hebat, dan kamu berfikir yang orang-orang ini, jenama dan laman web ini yang saya tidak pernah dengar menjana enam angka untuk mereka hanya melalui BigCommerce. Saya berkata, “Wow, itu hebat”. Bahkan 10 peratus daripada pendapatan tersebut sudah sangat banyak dalam kehidupan saya, dan itulah waktu di mana benih tersebut lebuh daripada tertanam. Terdapat satu dorongan yang kuat di sana.

Saya membuat $120 000 setahun, satu pendapatan yang baik selepas membayar cukai, iaitu mungkin $80 000 hingga $90 000 dan kemudian anda bahagikannya kepada sebulan dan anda membuat $7 000 atau $8 000 dolar sebulan. Pada masa yang sama, saya membayar sewa $2 000, beberapa ribu dolar untuk semua bil, pembayaran kereta, dan semua itu, dan pada akhirnya, saya tidak menyimpan apa-apa.

Glamnetic: Berkembang $0 ke $50 000 000/Tahun dalam 24 Bulan dengan Menjual Bulu Mata

Jadi saya bekerja untuk masa depan seseorang, masih lagi menjengkelkan. Angka adalah baik, semuanya baik dan syarikat sedang berkembang. Pada fasa pra-IPO, angka mula berkembang setiap bulan. Tapi untuk melakukannya, saya merosakkan tubuh sendiri, dan demi orang lain saya harus berbuat demikian.

Jadi bagi saya, mempelajari semua perkara yang berkaitan dengan blog, SEO pemasaran ahli gabungan, dan kemudian masuk dalam persaingan ini sehingga saya tidak dapat melihat jalan keluar, pada masa itulah saya memutuskan untuk memulakan blog saya.

Jadi blog tersebut mula pada tahun 2018 sebaik sahaja kamu melihat bahawa pendapat pasif boleh dilakukan. Apakah langkah awal yang kamu ambil selepas memulakan blog kamu?

Ya, saya sudah mula tapi tidak tahu apa yang saya patut lakukan dengan blog ini. Jadi saya guna nama saya sebagai adamenfroy.com, kerana blog ini hanyalah jenama peribadi, hampir seperti resume digital. Saya tahu hal itu tidak akan membawa perubahan. Saya tidak tahu apa bidang topik yang saya patut ceburi, tapi mungkin saya boleh melakukan paparan tetamu di BigCommerce dan nama saya boleh dimasukkan dalam bio pengarang dan pautan ke blog baru saya.

Jadi banyak orang menyambungkan laman web mereka dalam bio pengarang tetamu ini. Itulah pembinaan pautan yang canggih yang saya telah belajar sejak itu.

Jadi saya memulakan blog tersebut di Squarespace, itu bukanlah idea yang bijak. Saya hanya perlu mengambil tindakan. Saya baru membuat blog tersebut dan kemudian mula menerbitkan beberapa paparan.

Saya ingat bahawa rencana pertama adalah mengenai sifat semula jadi manusia dan pembangunan peribadi dan saya meluankan 2 minggu untuk menulisnya. Memang, tiada orang yang membacanya kerana menulis blog tidak berlaku seperti itu lagi. Tetapi saya menulis paparan-paparan yang berbeza ini hanya untuk percubaan, dan secara perlahan-lahan membina PR dan beberapa pautan di sini dan sana tapi saya tidak begitu tahu apa yang saya lakukan.

Saya tahu apa itu pemasaran ahli gabungan, jadi sya mula menambah pautan ke rencana-rencana saya. Saya mula melihat beberapa pautan awal mendapat sedikit kejayaan, seperti mula masuk dalam tanggapan di Google Search Console. Saya kata, “Okey, sesuatu sedang berlaku sekarang.”

Jadi saya mula menulis beberapa rencana ahli gabungan mengenai perkara-perkara yang saya tahu seperti perisian pemasaran e-mel terbaik, pemilikan laman web, dan platform eDagang kerana saya bekerja dalam bidang itu. Saya bermula dengan memikirkan strategi ahli gabungan dan kemudian saya perlu keluar dari Squarespace kerana saya bersusah payah dalam tugas SEO yang mudah di Squarespace.

Saya berkata kepada kawan saya yang merupakan seorang pembangun dan berkata, “Hei, bolehkah kamu mengaturkan saya ke laman web WordPress?” Jadi saya tukar ke WordPress dan secara rasmi melancarkan blog sebenar dengan paparan blog lama pada Januari 2019.

Jadi apa yang berlaku dalam 6 bulan pertama selepas kamu melancarkan blog kamu dengan WordPress?

Saya mula melihat pergerakan masuk pengunjung awal, seperti beberapa tanggapan carian konsol, beberapa pandangan, beberapa lawatan, dan pandangan digit-tunggal. Saya masih ingat saya akan melihat Google Analytics di telefon saya sebelum bekerja dan kata, “Pagi ini saya mendapat lima pengunjung.” Sangat hebat.

Hal itu sangat menarik. Pengunjung lebih daripada sifar. Dan itulah waktu saya benar-benar maju. Saya kata, “Okey, saya telah belajar apa yang mereka lakukan semasa permulaan daripada perspektif kandungan dan bagaimana menskala usaha-usaha ini.”

Jadi selama 3 bulan yang pertama, saya masih lagi menulis semuanya dengan sendiri, saya mengusahakan blog ini secara konsisten. Saya bekerja selama 50 jam dan kemudian meluangkan waktu malam dan hujung minggu untuk menghasilkan kandungan. Saya mahu menetapkan standard. Saya kata, “Saya mahu menulis banyak kandungan dan mahu melakukannya dengan cepat.” Saya perlu menghasilkannya menurus standard dan kemudian mengalihkan tumpuan untuk membina pautan. Saya tahu jika saya mahu masuk dalam bidang topik yang penuh dengan saingan, saya perlu mendapatkan kepercayaan.

Jadi selama 3 bulan pertama, saya tidak mengupah sesiapa. Saya melakukannya seorang diri, menerbitkan banyak paparan ahli gabungan, banyak kandungan bermaklumat dan bagaimana-untuk, tetapi mengalihkan 80% tumpuan dalam membina pautan untuk membina hubungan yang sebenar dalam bidang topik penulisan blog, mendapat pautan belakang, dan semua perkara itu.

Jadi bilakah kamu mengupah penulis pertama kamu, dan bagaimana kamu melaksanakan bahagian membina pautan dalam perniagaan?

Jadi sekitar bulan ke-3, saya mengupah penulis pertama saya, dan hal itu membantu saya dapat bertumpu pada membina pautan dan pencapaian hadirin, meningkatkan jadual penerbitan, dan menerbitkan banyak kandungan. Saya masih menerbitkan dua atau tiga paparan blog seminggu.

Strategi pembinaan pautan saya bukanlah sesuatu yang luar biasa, saya hanya menghantar 5 atau 10 mesej capaian setiap hari. Saya melakukan hal ini, dan saya melakukannya dengan menggunakan taktik terkini yang saya pelajari daripada kerja saya, daripada dunia permulaan yang sebenar. Perkara-perkara seperti bagaimana mengaturkan format kandungan bagi Google, bagaimana menambah pautan afiliasi ke kandungan, bagaimana membina pautan, bagaimana melakukan capaian, dan yang paling penting, bagaimana melakukan penulisan blog mengikut cara 2019-2020 dan bukannya daripada cara orang pada tahun 2010, kerana dunia telah banyak berubah sejak mas itu.

Jadi sila beritahu kamu mengenai hasil awal selepas melancarkan blog tersebut.

Ya, nampaknya blog itu berkesan. 5 lawatan menjadi 10, kemudian 15, kemudian 20. Kamudia saya mendapat 1 000 pengunjung ke blog setiap bulan. Dalam 7 bulan, saya membuat duit sebanyak gaji kerja saya sebelum ini. Saya memutuskan untuk berhenti bekerja di BigCommerce jika blog tersebut mula menjana sebanyak $120 000 setahun dan saya berjanji kepada diri sendiri bahawa apabila saya membuat $10 000 sebulan dengan blog tersebut, itulah masanya saya akan berhenti kerja. Jadi pada bulan ke-7, saya menjana angka tersebut dan saya berhenti bekerja.

Agak menarik kerana blog tersebut kelihatan seolah-olah membuat $10 000 sebulan, tetapi sebenarnya membuat sekitar $5 000 hingga $6 000. Saya melakukan kesilapan dalam kiraan.

Tapi selepas berhenti, pada bulan seterusnya, saya membuat $22 000. Hal ini kerana saya meluangkan semua masa saya untuk mengembangkannya. Jadi harapan saya menjadi kenyataan.

Sangat menarik, jadi apa yang berlaku selepas kamu membuat semua duit ini secara pasif? Katakan dari bulan ke-7 hingga bulan ke-12 blog tersebut.

Jadi, saya menghentikan kerja saya pada bulan ke-7. Saya masih ingat saya berjalan keluar dari bangunan itu. Sebenarnya, saya baik dan memberikan notis empat minggu sebab kerjaya saya sangat penting dan saya tidak mahu meninggalkan mereka begitu sahaja.

Saya tinggalkan kerjya saya dan saya ingat saya berjalan keluar. Saya perlu kembali. Ketika itu, saya sangat tertekan semasa berjalan kembali ke bangunan itu. Saya tidak sedar betapa teruknya hal itu tapi selepas itu, saya pergi balik, saya membungkuskan barang saya di Austin kerana saya tidak lagi perlu bekerja dan tinggal di sana.

Saya memindahkan barang saya kembali ke Michigan, di mana keluarga saya berada, dan memasukkan bungkusan barangan saya di rumah abang saya, kemudian saya mula melancing.

Saya pergi ke Sepanyol, Itali, Perancis, dan Ireland. Saya melakukan penerbangan ke Jepun dan tinggal di Kyoto selama 3 minggu. Kemudian saya pergi ke Australia dan tinggal di Sydney untuk beberapa minggu dan kemudian pergi ke Thailand. Saya tinggal di 7 negara dan dalam 13 Airbnb secara berturut-turut selama 6 bulan.

Jadi kehidupan sangat berbeza. Satu tahun yang lalu, saya berusaha keras dan kemudian sekarang, saya membuat $20 000 hingga $30 000 dolar sebulan. Jadi saya memang mampu pergi melancong.

Jadi dari bulan ke-6 hingga ke-12, pendapatan kamu meningkat dari $10 000 hingga antara $20 000 ke $30 000. Jadi kami percaya hal ini berlaku pada tahun 2020, Februari atau Mac 2020, dan kita semua tahu apa yang berlaku kepada dunia pada ketika itu. Tetapi, sila beritahu kami apa yang berlaku kepada blog tersebut pada ketika itu?

Jadi saya berpindah balik ke Michigan kerana saya rasa saya sudah selesai melancong. Saya banyak melancong seorang diri selama 6 bulan. Jadi saya rasa seperti, “Baiklah, saya akan pulang ke rumah.” dan saya berpindah balik ke Michigan kerana di situlah keluarga dan kawan saya berada. Saya ingat masa itu musim sejuk dan COVID melanda. Kami diberi arahan perintah berkurung dan saya seolah-olah tidak melakukan apa-apa. Saya masih bekerja dalam blog saya dan berfikir, “Inilah kenyataannya”.

Saya bekerja di rumah tapi berada dalam bidang topik perisian semasa COVID melanda memang menarik. Jumlah carian seperti Zoom webinar, persidangan video, dan perkara lain yang saya tulis tentangnya menjadi hangat.

Moiz Ali: Membina, Menskala dan Menjual Kedai Dalam Taliannya kepada P&G dengan harga $100,000,000

Saya ingat paparan webinar ini yang saya ada di perisian webinar terbaik membuat $2 000 sebulan ke $25 000 sebulan dalam hanya satu bulan kerana semua orang sedang menjadi semua perisian ini dan bahan-bahan webinar semasa COVID.

Kamudian paparan lain mengenai pemilikan siaran pod menjadi hangat. Paparan itu mula membuat $8 000 sebulan dan dengan kerja yang sedikit, kerana saya meletakkan kerja tersebut terlebih dahulu. Sekarang saya bertumpu pada menambah pautan afiliasi ke paparan-paparan perisian ini dan menjana pendapatan ahli gabungan sementara tinggal di rumah semasa pandemik. Mungkin 10 jam seminggu mengerjakan blog.

Ya, apa yang menarik ialah pada tahun 2019, blog tersebut membuat $200 000 dan pada akhir 2020, membuat $800 000 pada tahun itu, semuanya disebabkan oleh perintah berkurung dan paparan-paparan perisian yang saya telah buat di laman web saya lama dahulu.

Jadi sekarang, kamu membuat banyak duit daripada menulis blog dan 2020 sangat sesuai dengan blog tersebut, apa yang menggerakkan kamu untuk menggunakan YouTube dan mula mengajar orang tentang menulis blog?

Saya teringat saya membuat $80 000 sebulan secara automatik tanpa perlu melakukan banyak perkara, dan saya kata, “Okey, apa seterusnya?” Selama 3 bulan, saya terpaksa berkurung di rumah pada tahun 2020, dan saya fikir, “Keadaan ini agak membosankan, tiada apa-apa kemajuan pun.” Saya risau saya akan jatuh ke bawah, bukannya membuat kemajuan. Saya kenal pemasaran ahli gabungan dan SEO dengan baik, tapi saya tidak tahu maklumat mengenai perniagaannya.

Apa yang menarik ialah, saya sudah lama ingin mengajar orang melakukan hal ini mengikut setiap langkah. Jadi saya memulakan saluran YouTube dan membuat laporan pendapatan blog. Saya menunjukkan bagaimana saya membuat $10 000 dalam satu bulan, dan juga memberikan beberapa nasihat.

Saya tahu bahawa perkara seterusnya adalah untuk memperoleh pendapatan daripada mengajar, tetapi saya kata, “Saya perlukan bantuan untuk melakukan hal ini. Ini merupakan sesuatu yang saya tidak tahu.” Saya telah membuat senarai e-mel, mungkin 40 000-50 000 dalam senarai tersebut. Saya mendapat kedudukan dalam beberapa ungkapan blog di YouTube tetapi saya tiada produk untuk dijual.

Itulah masa saya bertemu dengan pasangan saya, Colin dan selama 7 bulan seterusnya, kami berusaha untuk membina program latihan untuk menulis blog. Kami membuat kumpulan beta dan memeriksa kandungannya dan merakamnya.

Untuk menyelesaikan video 10 minit memang memakan banyak usaha dan semua perkara ini terus berkembang dan kemudian blog tersebut terus berkembang. Kedua-duanya berkembang. Pengunjung terus meningkat, komisyen terus meningkat dan terus dan terus naik.

Jadi bilakah kamu melancarkan kursus menulis blog dan apakah hasilnya?

Kami melancarkannya pada June 2021 dan bulan itu bulan yang penting bagi saya. Kursus tersebut dilancarkan dan membuat lebih $250 000. Saya juga berkahwin dan pindah ke Florida.

Banyak perubahan hidup yang telah berlaku sepanjang masa itu. Hal itu merupakan saat yang agak istimewa kerana kami tidak sedar apa itu perniagaan penulisan blog atau apa yang dibawa oleh jenama peribadi. Saya tersekat dalam pendapatan ahli gabungan dan SEO, kemudian kami masuk ke dalam perniagaan kursus.

Jadi bagaimanakah kamu dapat mengendalikan penskalaan blog kamu dan melatih pelajar baru?

Saya melakukan kedua-duanya, menskala blog dan kemudian mengajar langkah-langkah yang saya pernah gunakan untuk membina dan menskala blog tersebut. Itulah kemajuan yang kami lakukan dari Jun 2021 hingga sekarang. Tahun 2021 berakhir pada sekitar $1 500 000 juta pendapatan bagi blog dan kursus, dan yang hebat sekali ialah asanya masih lagi perniagaan penulisan blog. Tetapi dari tahun 2021 hingga sekarang, pada tahun 2022, kami bertumpu untuk mencapai $4 000 000 pendapatan pada tahun ini, iaitu dua kali ganda daripada pendapatan yang sebelumnya. Semua ini berdasarkan perkara yang kami lakukan, pelajari, gagal, kerugian duit, dan kemudian mengajar orang perkara yang berkesan.

Kamu telah membawa blog kamu dari 0 ke 7 angka dalam 3 tahun dan sekarang cuba untuk menjana $4 000 000 pada tahun 2022. Jadi, apakah cara yang kamu telah pelajari sepanjang perjalanan kamu dalam membuat duit melalui blog?

Apa yang saya telah pelajari ialah saluran pendapatan. Kami menemui semua cara yang berbeza yang boleh digunakan untuk membuat duit dengan perniagaan kandungan. Bukan sahaja dengan pendapatan ahli gabungan, tapi ada juga penajaan, model CPC, pendapatan iklan, jualan kursus, dan bagaimana kamu menjual kursus dalam corong e-mel dan popup dan semua perkara berlainan ini dan belajar seraya kami maju ke hadapan.

Kami melihat bahawa kamu telah menjadi terkenal di YouTube dalam bidang topik penulisan blog. Seberapa pentingkah pertumbuhan YouTube kamu dari segi perniagaan penulisan blog?

Jadi jika lihat pada jadual saya pada tahun 2022, saya meluangkan banyak masa saya di YouTube. Ya. Jadi seraya kami mengembangkan dan menskala pasukan tujuh angka ini ke pasukan lapan angka, segala-gala yang kami lakukan adalah meletakkan orang dan sistem di tempat yang betul.

Kamu boleh menghasilkan banyak kandungan, mendapatkan banyak orang untuk membaca blog anda, dan membuat banyak duit, dan untuk melakukannya, memang tiada masalah, cuma blog tersebut sudah dijaga, pengurusan kandungan juga baik, kami telah melatih orang, mengupah orang, dan buat banyak perkara. Nampaknya, saya hanya perlu bertumpu sepenuhnya pada YouTube sebagai tempat mengajar, jadi kami telah pelajari bahawa tidak banyak orang yang mengajar bahawa untuk mendapatkan hadirin melalui YouTube dan blog, kamu harus menghasilkan enjin jenama peribadi, yang merupakan aspek penting untuk perniagaan kamu.

Jadi itulah kuasa yang kami terima daripada YouTube, dan di situlah kami sekarang, dengan sasaran $4 000 000 tahun ini dan bayangan untuk mendapatkan lebih daripada $10 000 000 pada 2-3 tahun.

Jadi dengan semua kemajuan ini, bagaimana matlamat anda berubah-ubah untuk membawa anda ke tahap yang lebih tinggi?

Saya ingat masa saya mengenang kembali dan matlamat saya terus berubah. Saya ingat saya mahu membuat $500 sebulan dengan blog saya dan kemudian $5 000 dan kemudian $10 000 untuk berhenti bekerja, dan kemudian $50 000 dan kemudian $100 000. Sekarang kami mendapat $200 000 hingga $250 000 sebulan secara konsisten dengan hanya blog sahaja dan kami berasa seperti perlu mendapatkan $800 000 sebulan pada hari ini juga.

Visi dan misi berubah seraya ia bertambah kerana keperluan hidup bertambah. Pergi dari $250 000 ke $300 000 sebulan sangatlah minimum. Sangat sedikit tetapi yang menarik ialah pertumbuhan. Apa orang yang anda akan jadi, bahkan pada tahap kecil seperti dari $8 000 hingga $50 000, semuanya tentang apa orang yang anda akan jadi dalam perjalanan tersebut, itulah yang paling penting.

Jadi sekarang nampaknya kamu sudah mencapai matlamat untuk menjadi penulis blog yang berjaya. Bagaimana kamu akan maju ke hadapan lagi?

Adalah penting untuk tahu bahawa tiada garisan penamat. Apabila anda mencapai matlamat, anda berasa gembira sebab dapat mencapai sesuatu, tetapi kemudian kamu membina matlamat baru dan adalah penting untuk bersyukur dengan apa yang kamu ada sekarang. Saya tidak perlu risau tentang kerja, dan duit membantu, tetapi tiada garis penamat. Jika kamu berhenti, kamu akan kurang gembira. Jadi saya telah mendahului semua guru saya yang mengajar saya dalam dua atau tiga tahun ini. Saya berasa seperti kami telah membuat lebih daripada semua orang yang mengajar hal ini sepuluh tahun yang lalu, dan kami melakukannya dengan lebih pantas.

Sangat mengujakan. Saya tidak terfikir hal ini akan berlaku, tetapi sangat mengujakan untuk terus belajar dan mengajar.

Kesimpulan

Temu Bual dengan Maor Benaim: Pendapatan Melebihi $1 000 000/Bulan Bekerja Sebagai Pemasar Afiliasi Solo

Berakhirlah sudah temu ramah bersama dengan Adam Enfroy. Dia telah mengongsikan perjalanannya dan pelajaran penting yang dia pelajari dalam menjadi penulis blog yang jutawan. Jika anda ingin belajar lebih lanjut mengenai Adam, anda boleh memeriksa saluran Youtubenya di mana dia menyampaikan kandungan penulisan blog secara kerap.

Bagaimana anda suka artikel itu